Pages

Sunday 22 July 2012

Juadah berbuka puasa 1 Ramadhan

Syukur alhamdulillah hari ni dah masuk hari ke 2 Ramadhan . Semalam saya masak lauk-pauk yang simple saja . Saya masak lauk ayam masak lemak cili api , sayur bayam tumis air dan sambal ikan sardin . Masak lemak cili api dan sambal sardin ni request dari suami saya , kedua-duanya lauk favorite dia . Saya jarang beli makanan di bazar Ramadhan dan saya lebih suka masak sendiri lauk-pauk atau dessert untuk  berbuka puasa nanti . Bila masak sendiri saya tahu citarasa suami dan anak-anak selain terjamin kebersihan , dapat jimat belanja dan yang penting kita masak dengan penuh kasih sayang untuk insan-insan yang kita kasihi serta amat penting dalam hidup kita ni . Air tangan dan masakan emak ni lain rasanya kan terlalu istimewa dan lauk yang ringkas pun tetap sedap...macam saya la yang selalu rindu masakan emak sendiri atau mak mertua dan kalau balik kampung mesti tak sabar nak rasa masakan emak yang tiada tandingan kesedapnyaa ^_^

Lauk yang saya masak semalam - masak lemak cili api ayam , sayur bayam tumis air dan sambal sardin . syukur alhamdulillah untuk rezeki kami sekeluarga...

3 comments: