Pages

Sunday 22 July 2012

Sahur 2 Ramadhan - Scrambled egg n mushroom

Di rumah saya ni kami sekeluarga akan bangun untuk makan sahur dalam pukul 4.45 pagi . Selalunya saya bangun awal sikit untuk panas kan lauk atau masak lauk atau juadah simple untuk makan sahur . Pagi tadi saya bangun pukul 4.30 pagi untuk panas kan lauk balance masa berbuka . Nasi saya masak sebelum tidur so nanti tak la panas nak makan masa sahur . Pagi ni suami saya makan nasi dengan anak no 2 saya  , Adlina sementara saya dan anak sulung makan scrambled egg campur cendawan tiram ni . Sedap ni favorite saya sedap dimakan dengan roti atau di ratah saja . Cara nak masak pun senang dan boleh ditambah bahan-bahan lain macam isi ayam dalam scrambled egg ni . 


BAHAN-BAHAN :

3 biji telur - dimasukkan dalam mangkuk dan dipukul sikit
sepeket kecil cendawan tiram atau white button mushroom
2 ulas bawang putih dicincang halus
garam dan lada sulah secukup rasa

CARA MASAK :

Panas kan butter atau minyak sayur secukupnya dalam frying pan . Masukkan semua abwang putih dan dikacau sehingga masak kekuninggan serta berbau wangi . Masukkan semua cendawan yang sudah dipotong kecil dan kacau cendawan ni sampai masak dan boleh la dimasukkan semua telur bersama garam dan serbuk lada sulah secukup rasa . kacau semua bahan sehingga cukup sekata dan masak , boleh dihidang .

4 comments: